Translate

Δευτέρα 13 Ιανουαρίου 2014

Πρόγραμμα Comenius 2013-2015

Καθηγητές του σχολείου μας στην διάρκεια του προγράμματος comenious επισκέφθηκαν τη γειτονική Τουρκία για να συνεδριάσουν με καθηγητές από τις άλλες συνεργαζόμενες χώρες. Οι καθηγητές κ. Νουβάκης Πέτρος, κ. Λιάσκος Γιάννης και η κα. Ρούκη θα μας μιλήσουν για αυτό το ταξίδι τους για το τι έμαθαν από εκείνο τον πολιτισμό αλλά και πώς πέρασαν σε εκείνο το μέρος.


ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΕΓΙΝΑΝ ΣΤΟΥΣ ΤΡΕΙΣ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ

  • ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ COMENIUS KAI ΠΟΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ;
  • ΠΕΙΤΕ ΜΑΣ ΛΙΓΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ.
  • ΠΩΣ ΠΕΡΑΣΑΝ ΟΙ ΜΕΡΕΣ ΕΚΕΙΝΕΣ ΤΟΥ ΤΑΞΙΔΙΟΥ ΚΑΙ ΤΙ ΜΑΘΑΤΕ ΑΠΟ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΣΑΣ;
  • ΤΙ ΑΛΛΟ  ΣΑΣ ΕΚΑΝΕ ΕΝΤΥΠΩΣΗ;
  • ΠΟΤΕ ΘΑ ΥΛΟΠΟΙΗΘΕΙ ΤΟ ΕΠΟΜΕΝΟ ΤΑΞΙΔΙ;

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ

Στο Γυμνάσιό μας υλοποιείται στη διάρκεια του τρέχοντος και του επόμενου σχολικού έτους ένα ευρωπαϊκό πρόγραμμα Comenius (πολυμερής σύμπραξη σχολείων) με τίτλο: «Τα δίκτυα στο παρελθόν, το παρόν και το μέλλον». Η εν λόγω σύμπραξη επιχορηγείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και σε αυτή συμμετέχουν 5 σχολεία από διαφορετικές χώρες (Ελλάδα, Τουρκία, Τσεχία,  Πορτογαλία, Γερμανία).
Στο πλαίσιο των εργασιών του προγράμματος πραγματοποιήθηκε από τις 11 ως τις 15 Νοεμβρίου 2013 η πρώτη επίσκεψη στο σχολείο Ş.Öğretmen Orhan Gök Anadolu Lisesi στην πόλη Kadirli της Νοτιοανατολικής Τουρκίας. Στη συνάντηση, λόγω του οργανωτικού της χαρακτήρα, συμμετείχαν μόνο καθηγητές. (συνολικά 12 εκπαιδευτικοί από τις 5 χώρες- εταίρους). Η ελληνική αποστολή αποτελούνταν από 3 καθηγητές της εκπαιδευτικής ομάδας του σχολείου μας: τον κ. Νουβάκη, τον κ. Λιάσκο και την κ. Ρούκη.
Στη διάρκεια της πενθήμερης παραμονής μας στην Τουρκία, οι εταίροι της Σύμπραξης είχαμε την ευκαιρία να συζητήσουμε τις δραστηριότητες που θα πραγματοποιήσουμε από κοινού στο πλαίσιο του προγράμματος, να σχεδιάσουμε τον τρόπο επικοινωνίας και συνεργασίας μεταξύ των σχολείων μας, αλλά και να γνωριστούμε καλύτερα.
Πιο συγκεκριμένα, την πρώτη μέρα επαφής έγινε η γνωριμία των ομάδων μέσα σε ένα κλίμα ευφορίας και ανταλλαγής δώρων. Επίσης την ημέρα αυτή οι αποστολές των χωρών συναντήθηκαν με τον Υπεύθυνο για θέματα Παιδείας της ευρύτερης περιοχής και το Νομάρχη. Στη συνέχεια είχαμε την ευκαιρία να ξεναγηθούμε στη πόλη από τους μαθητές της ομάδας Comenius. Πρόκειται για μια πόλη 800.000 κατοίκων ( η οποία όμως θεωρείται «χωριό» από τους ντόπιους, δεδομένου του μεγέθους της χώρας και του πληθυσμού της),χωρίς έντονη εμπορική ζωή, με μικρά καταστήματα και έντονο ανατολίτικο χρώμα. Θα πρέπει να τονιστεί ότι εντυπωσιαστήκαμε από  την φιλόξενη και ιδιαίτερα φιλική διάθεση των μαθητών και των γονιών τους.
Την 2η μέρα τέθηκαν τα χρονοδιαγράμματα για τις επόμενες επισκέψεις. Συγκεκριμένα ορίστηκε ότι η επόμενη συνάντηση θα γίνει στη Ελλάδα από 31 Μαρτίου έως 4 Απριλίου 2014.Στη συνέχεια επισκεφτήκαμε το Open air museum στην περιοχή Karatepe όπου θαυμάσαμε αρχαιολογικά ευρήματα του 8ου αιώνα π.Χ. (ανάγλυφα, σφίγγες, επιγραφές στα ιερογλυφικά κ.ά.)
Την ίδια ημέρα πραγματοποιήθηκε από την κάθε  αποστολή παρουσίαση του σχολείου, του εκπαιδευτικού συστήματος, της περιοχής και της χώρας της. Την παρουσίαση του σχολείου μας πραγματοποίησε ο κ. Λιάσκος. 
Την 3η ημέρα επισκεφτήκαμε την πόλη Gaziantep, φημισμένη για τον υπέροχο μπακλαβά της, αλλά και για το Μουσείο Μωσαϊκών Zeugma με εξαιρετικά διατηρημένα  ψηφιδωτά της Ρωμαϊκής και Ελληνιστικής περιόδου.
Την 4η ημέρα βρεθήκαμε στην πόλη Sanliurfa, όπου θαυμάσαμε την Ιερή Λίμνη και το Τέμενος του Ibrahim (Αβραάμ).Στη συνέχεια επισκεφτήκαμε τον αρχαιολογικό χώρο Göbeklitepe κοντά στα σύνορα με την Συρία. Σ’αυτή την περιοχή έχουν βρεθεί προϊστορικοί ναοί της νεολιθικής εποχής, που έχουν χρονολογηθεί γύρω στο 10.000 π.Χ. και είναι οι αρχαιότεροι στον κόσμο.
Την 5η ημέρα είχαμε τη δυνατότητα να συζητήσουμε λεπτομερώς τις δραστηριότητες που θα πρέπει να πραγματοποιήσουμε ως την επόμενη συνάντηση.
Κατά την παραμονή μας στην Τουρκία μας δόθηκε ακόμα η ευκαιρία να γνωρίσουμε το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας αλλά και των άλλων χωρών. Συγκεκριμένα στην Τουρκία υπάρχουν 3 βαθμίδες στην δευτεροβάθμια Εκπαίδευση διάρκειας 4 ετών η καθεμία. Οι μαθητές στοχεύουν στην είσοδό τους σε κάποια πανεπιστημιακή σχολή και για το λόγο αυτό δίνουν μεγάλη βαρύτητα στην τελευταία τάξη του Λυκείου. Προσπαθώντας να βελτιώσουν την επίδοσή τους  παρακολουθούν μαθήματα σε «φροντιστήρια» όπως συμβαίνει και στην Ελλάδα.
Όσον αφορά το τοπίο, πρόκειται για μια περιοχή ξηρή, χωρίς ιδιαίτερη βλάστηση. Ο καιρός ήταν υπέροχος. Αν και Νοέμβριος η θερμοκρασία κυμαινόταν από 20ο - 25ο C.
H συνάντηση στο Kadirli της Τουρκίας άφησε  στους συμμετέχοντες τις καλύτερες εντυπώσεις. Το πρόγραμμα των δραστηριοτήτων ήταν πλούσιο και ουσιαστικό, η φιλοξενία μοναδική και η οργάνωση άψογη.    
Η επόμενη συνάντηση αυτής της εποικοδομητικής «περιπέτειας» θα υλοποιηθεί από τις 31 Μαρτίου ως τις 4 Απριλίου στην πόλη μας. Αυτή τη φορά θα συμμετέχουν και μαθητές.